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Das Hosenproblem

Viola
Cadruvi
31.12.17 - 15:05 Uhr
PIXABAY

Das Zusammenleben der Sprachen und Kulturen in Graubünden: Das ist das Thema der Kolumne «Convivenza», die wöchentlich in der «Südostschweiz» und der romanischen Tageszeitung «La Quotidiana» publiziert wird.

Ich habe ein Hosenproblem. Ich weiss nicht, ob das ein europäisches Problem ist, eines der westlichen Kultur oder eine weltumfassende Problematik – vielleicht bin ich auch einfach verrückt. Aber ich muss sagen: Ich hasse Hosen, und das aus den tiefsten Abgründen meiner Seele.

Am schlimmsten sind Jeans. Seien das Stretchjeans (sehr eng, aber elastisch), Boyfriendjeans (schlabberig und am Hintern hängend), Momjeans (ausgebeult und normalerweise aus sehr steifem Material). Es spielt auch keine Rolle, ob sie High-waist, Low-waist oder Medium-waist sind. Sie sind einfach ein Horror.

Aber auch die sogenannten Geschäftshosen sind eine Katastrophe. Meistens haben sie elegante Farben wie schwarz oder dunkelblau, und manchmal haben sie Nadelstreifen. Oft sind sie an den Waden eher weit geschnitten und eng um die Hüften. Schrecklich.

Auch bei Mischformen wie Jeggings, Culottes, Chinos, Palazzos, Marlene- oder Keilhosen könnte ich sofort aus dem Fenster springen. Eigentlich sind die einzigen akzeptablen Hosen Trainerhosen.

Das ist eigentlich kein Problem, solange man Studentin ist und keine beruflichen Verpflichtungen hat. Aber wenn man beginnt, seine ersten Schritte in die Arbeitswelt zu machen, wird es problematisch. An der Uni kommt man vielleicht damit durch, den Grossteil der Zeit Trainerhosen zu tragen, aber spätestens, wenn man als Lehrerin vor einer Klasse steht und ein Schüler schockiert fragt: «Sie, sind das Trainerhosen?!», muss man seine Garderobe wohl überdenken.

So wurde es mir zur Gewohnheit, als Allererstes, wenn ich nach Hause komme, meine Hosen auszuziehen und in die nächste Ecke zu werfen, wo sie dann bis zum nächsten Tag liegen bleiben, wenn ich sie dann wohl oder übel wieder anziehen muss.

Bevor nun die ersten Stimmen aufkommen, die mir erzählen wollen, wie wichtig Hosen für die Befreiung der Frau waren und welch wichtiges Symbol sie gewesen sind, muss ich gestehen, dass es mit meiner Beziehung zu Röcken auch nicht besser steht.

Auch bei Röcken stört jeder Bund, jedes Material. Es spielt keine Rolle ob Mini-, Bleistift-, Plissee-, Ballon- oder Tellerrock. (Ja, all diese Rockformen gibt es wirklich.) Jeder Stoff, jede Form, jede Länge ist mir ein Graus.

Jetzt werden wohl die Ersten sagen: «Die hat einfach ein Problem mit ihrer Figur. Typisch, immer diese jungen Frauen.» Aber das ist es nicht. Ich bin zufrieden mit meiner Figur, und Hosen stehen mir generell sehr gut, vor allem Marlenehosen, aber auch Stretchjeans und viele andere. Und auch viele Röcke sehen – ohne angeben zu wollen – toll an mir aus.

Es ist einfach so, dass ich nicht gerne Hosen und Röcke trage. Vielleicht brauche ich ja einfach eine gewisse Freiheit «untenrum». Am angenehmsten ist es nun mal ohne Einschränkungen. Aber bevor das nun freudsch interpretiert wird, möchte ich nur sagen, dass ich eine ganz normale Kindheit hatte, keine unterdrückten Traumata und eine gute und gesunde Beziehung zu meinen Eltern habe.

Ich mag nur einfach keine Hosen.

Viola Pfeiffer studiert Germanistik, Geschichte und Rätoromanisch an der Universität Zürich. Manchmal arbeitet sie bei der «Südostschweiz», manchmal beim «Teletext» und manchmal als Lehrerin, aber fast immer schreibt sie.

 

Il problem da las chautschas

Jau hai in problem cun las chautschas. Jau na sai betg, sche quai è in problem europeic, in problem da la cultura dal vest u ina problematica mundiala – forsa bat jau era simplamain. Ma jau stoss dir: jau odiesch chautschas, e quai or da las pli profundas stresas da miolma.

Il mender èn las jeans. Tuttina, sche quai èn stretch-jeans (fitg stretgas, ma elasticas), boyfriend-jeans (luccas e pendan enturn il tgil) u mom-jeans (or da furma e normalmain din material extrem steri). I na dependa era betg, sch'ellas èn high-waist, low-waist u medium-waist. Tuttas èn simplamain inorrur.

Ma era las chautschas da business èn ina catastrofa. Il bler han quellas colurs elegantas sco nair u blau stgir e mintgatant era strivlas finas. Per il solit èn quellas tagliadas fitg lartg enturn ils ventrigls e magari stretg enturn vita. Sgarschaivel.

Era tar furmas maschadadas sco jeggings, culottes, chinos, palazzos u chautschas a cugn pudess jau immediat siglir or da fanestra. Atgnamain è la suletta furma da chautschas acceptabla la chautscha da trener.

Quai nè atgnamain nagin problem uschè ditg ch’ins è studenta. Ma cura ch’ins cumenza ad entrar en la vita professiunala, vegn quai problematic. A l’uni vegns ti forsa anc atras cun purtar la gronda part dal temp chautschas da trener, ma sin il pli tard cura che ti stas sco scolasta davant ina classa ed in scolar dumonda a moda nuncartenta: «Vus, èn quai chautschas da trener?!», stos ti forsa reponderar tia gardaroba.  

Uschia èsi era vegnì usit che l’emprima activitad che jau fatsch, cura che jau arriv a chasa, è da trair ora las chautschas e da bittar ellas en il proxim chantun, fin che jau stoss puspè trair èn ellas il proxim di.

Avant che sa fan uss udir las emprimas vuschs per ma dir quant impurtantas che las chautschas èn stadas per la deliberaziun da la dunna e tge simbol impurtant che quai è stà, stoss jau confessar che jau n’hai era betg ina meglra relaziun cun las rassas.

Era tar las rassas disturba mai mintga liom enturn vita. I nemporta betg, sch’i sa tracta din mini, dina rassa da rispli, da plissé, da ballun u da taglier (gea, tut quellas furmas da rassas datti). Mintga taila, mintga furma, mintga lunghezza è ina sgarschur.

Ussa vegnan probablamain ils emprims a dir: «Quella ha in cumplex cun sia figura. Tipic quellas dunnas giuvnas.» Ma quai n’èsi betg. Jau sun cuntenta cun mia figura e chautschas ma stattan per il solit superbain, surtut chautschas da marlene, ma era stretch-jeans u ina massa autras furmas. Ed era la gronda part da las rassas vesa ora classa vi da mai – senza vulair ma ludar.

Igl è simplamain uschia che jau na port betg gugent chautschas e rassas. Forsa dovr jau ina tscherta libertad «giusut enturn». Il pli empernaivel èsi simplamain senza restricziuns enturn vita. Ma avant che quai vegn uss interpretà a moda freudiana less jau mo dir, che jau hai gì inuffanza fitg normala, nagins traumas ed ina buna e sauna relaziun cun mes geniturs.

Jau n’hai simplamain betg gugent chautschas.

Viola Pfeiffer studegia germanistica, istorgia e rumantsch a l'Universitad da Turitg. Mintgatant lavura ella per la «Südostschweiz», mintgatant per il «teletext» e mintgatant sco scolasta, ma bunamain adina scriva ella.

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